Heeft u een klacht?

Klacht melden

Wat kan ik doen als ik niet tevreden ben?

Als u een klacht hebt over onze dienstverlening dan kunt u contact opnemen met ons via het contactformulier of het klachtenformulier hiernaast. Of gewoon even de telefoon pakken. We gaan dan ons best om uw klacht zo goed mogelijk op te lossen.

Zelf contact opnemen
Als u een klacht hebt over een keurmerkvoerder dan is het het beste dat u eerst zelf contact opneemt met de betreffende keurmerkvoerder. U kunt daarvoor gebruikmaken van het contactformulier op het profiel van de betreffende keurmerkvoerder. De keurmerkvoerder moet conform de Keurmerkbeginselen binnen 30 dagen naar tevredenheid oplossen.

Ons inschakelen
Lukt het niet om op deze manier tot een oplossing te komen, dan kunt u uw klacht melden via het klachtformulier aan de linkerkant. Op dat moment nemen wij de klacht in behandeling en nemen contact met u en de keurmerkvoerder op om tot een goede oplossing te komen.

Geschillenbeslechting
Lukt dat ook niet, dan beschouwen de kwestie als een geschil en leggen we dit voor aan een derde partij die een uitspraak over dit geschil doet. Waar mogelijk verwijzen we door naar bestaande geschillencommissies.

Beroep bij de rechter
In principe hebt u altijd toegang tot de reguliere rechter, behalve in die gevallen waarbij sprake is van bindende uitspraken. Als dat geval is, wordt u daar nadrukkelijk op gewezen.

We hopen natuurlijk dat het zover niet komt en dat uw klacht wordt opgelost.